Monday, August 17, 2009

merdeka carnival 2009




sabtu_150809..ade merdeka carnival_2009 dekat tun abdul razak reseach centre...
meriah jugak la kt situ...banyak la malaysia food kat situ..ade yang sedap..ade jugak yang kurang menyelerakan...tapi bagi orang malaysia yang dah lama tak makan masakan malaysia...'bedal' je ape yang ade...tapi mejoriti sedap la food kt situ
yang paling best bile time dapat join all dancer kt stage...lagu ala2 joget melayu tradisional...dendangan siti nurhaliza...
terkejut jgk mmber2 sepupu bile tgk aku naik stage..iye lah diorg sangka aku nie pemalu orangnyer...sekali tunjung belang...hah! baru kau tau..aku nie mmg suke kalau nak join2 nie tapi tak lah over sangat...biase2 jer...
bile dok lepak2 kt situ..mcm2 keranah orang malaysia...terutamanyer orang melayu..dan tentulah orang ISLAM...tapi sume dah berkelakuan mcm org 'barat'...aku bukan nk kutuk..sbb aku pun bukannyer 'alim' sgt pun..tapi...terpikir kalau dah sume org jadi mcm tu..habis la adat2 melayu..dan cara hidup islam hilang dalam setiap jiwa remaja dan masyarakat melayu itu sendiri...entah lah...yang aku tengok dan terlihat sendiri orang2 yang educated..jawatan tinggi dalam kerajaan..tapi jiwanyer terlalu kebaratan...anak2 pun dibiar terlalu mgikut kesosialan yg agak bebas...
pergi ke carnival merdeka..tapi aku tak rasa macam nak merdeka pun..terasa mcm masih dijajah lagi...

No comments:

Post a Comment