Friday, August 21, 2009

esok puase!!

esok dah start puase...biasenyer kalau nk puase nie dah menjadi rutin aku akan kol sume org2 tersayang dan terdekat..tak kira la familys or friends untuk ucapkan selamat berpuase..tapi kali nie dah aku diperantauan..terhad lah ckit pengucapan ku itu...
tak sangka aku akan sambut ramadhan disini..tapi bagi aku kat mane2 pun sama jer...aku tetap 'sendiri'...
ala bile dah masuk bulan puase nie mule lah aku berpikir nak raya kt mane tahun nie...maklum lah hidop 'merempat'...
ramai yg dah offer untuk raya dgn diorg tapi aku lebih selesa berraya dikampungku...bagan tiang tetap dihatiku..walaupun dah tiada siapa dirumah tu..tapi byk kenangan ku disitu..aku tak sabar nak balik m'sia nie pun antara sebab utama aku adalah nak balik bagan tiang..nak tengok rumah tu..entah ape dah jadi agaknyer..mesti dah penuh sarang labah2 kt dalam rumah tu..yelah selama nie pun aku sorang jer yang kemas kan rumah tu...nie 7 bulan dah aku tak pi...entah ape dah jadi agaknyer...
itu lah tempat pertapaan ku...mmber2 baik aku sume dah tau..kalau aku 'hilang' jer tak de tempat lain aku nk pi selain dari umah tu...kt situ lah tempat untuk aku tenangkan fikiran...
tak pa dalam masa 2 minggu lagi aku akan balik...segalanyer akan kembali normal..
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK...

No comments:

Post a Comment