Saturday, August 22, 2009

erm 26..

hari nie selesai sudah hari pertama menjalani ibadah puase..alhamdulillah...ok lah...abg nasir masak masakan kegemarannyer..kambing masak tajin n nasik minyak...aku tlg buat kan sirap bandung muar..1st time aku try buat..n cucur udang...
masa pagi tadi aku ngan farra gi tgk movie 'hannah montana the movie' best jegak citer tu..tapi a little bit sad..keluar jgk airmata ku ckit jer lah...ape2 pun i enjoyed it...aku nie suke layan citer bdk2 ckit..
hari nie aku ade kol sepupu2 aku...mcm biase dipengakhiran perbualan mesti pesan 'cepat2 kawin'...aku nak buat mcm mane..tak kan aku nk pi meminang orang lelaki pulak kot..dah tak sampai seru n jodoh lagi..nak buat mcm mane...
itulah dikatakan jodoh..tgk lah last year iye2 punyer planning yg kononyer nk kawin tahun nie..tapi hati aku terbukak nk hijrah ke London nie dulu...cancel planning...bukan bermakne aku tak nak kawin...semuanyer bergantung pada keadaan...lagi pun nak kawin la nie mestilah ade 'buget'...tak kan nak akad nikah semata2 kt masjid...tak de kenduri lngsg...bukan la nak buat mewah2 cukuplah sekadar aku dapat berkongsi hari bahagia ku bersama family dan sahabat2ku yang tersayang....
tapi yg pasti time aku balik m'sia nnti sure lagi ramai yg bertanyakan 'bile nak kawin hang tu bukan nyer mude lagi'...mcm la aku nie dah 46 tahun...
sahabat2 ku..ani..lin..cza n aziah...sama2 26 tahun nie...tapi lin yg memecah rekod..die bakal nikah tahun nie..ok la....jodoh nyer dah tibe...the rest..be cool n still solo..tapi yg pasti dalam hati masing2 semua nyer ingin berumahtangga n have a own family...cume tak tahu bile akan tibe hari berbahagia itu...insyallah akan tiba..sama2 kita berdoa agar dipertemukan jodoh yang sesuai...amin..

No comments:

Post a Comment